Jigotai ry:n judojaos tarjoaa laadukasta toimintaa koulutettujen ohjaajien vetämänä kaiken ikäisille harrastajille.

UUDET KURSSIT ALKAVAT TAMMIKUUSSA

Judon peruskurssi junioreille, Aikuisten peruskurssi ja Mastersjudo

Perhekamppailu ja Kamppailukerho

Kurssiesittelyt alla, ilmoittautumislinkit ja tarkemmat tiedot alkavista kursseista löytyvät Valikko ja sieltä peruskurssit.

Miksi judokurssille?

Oletko kilpailuhenkinen ja pidät kamppailusta? Judo voi silloin olla sinun lajisi. Tule ihmeessä kokeilemaan. Kilpajudoon erikoistuva voi asettaa tavoitteensa aina olympiamitaleille saakka. Mutta judo voi olla sinun lajisi, vaikket tähtäisikään aivan olympiamitalistiksi. Judoa voi harrastaa myös omaksi ilokseen ja kuntoa kehittääkseen, sillä judo kehittää erittäin tehokkaasti sekä mieltä että kehoa.

Jo peruskurssilla opit monia tekniikoita, joilla voit hallita vastustajaasi ja käyttää hänen voimaansa omaksi hyödyksesi. Mitä nuorempana aloitat sen helpommin opit ja omaksut vaikeatkin tekniikat niin, että ne ovat mahdollisimman luontevia ja tehokkaita, mutta judossa oppii ja kehittyy aina iästä riippumatta. Peruskurssilla harjoitellaan myös erilaisia taitoliikkeitä ja kehitetään notkeutta. Samalla kehon tuntemus ja hallinta paranee. Itsensä hallitseva ja judon periaatteet tunteva judoka onkin henkisesti ja fyysisesti vahva myös judotatamin ulkopuolella. Ja kamppailemalla vastustajasi kanssa pääset hiomaan oppimaasi ja testaamaan omia rajojasi.

Judoharjoittelu on hauskaa. Kunto kohoaa judoharjoitteiden sekä erilaisten pelien ja kisailujen parissa aivan huomaamatta. Peruskurssin jälkeen harrastusta jatketaan jatkoryhmissä.

Judon peruskurssi:
Judon peruskurssi on tarkoitettu kaikille 8-vuotiasta alkaen eli samasssa ryhmässä ovat juniorit ja aikuiset. Aikuiset voivat aloittaa harrastuksen myös kuntojudopohjalta masters judokurssilla, mikäli he ovat harrastaneet judoa joskus aikaisemmin ja haluavat palata takaisin lajin pariin. Kurssi sopii mainiosti myös paluutieksi vanhan harrastuksen pariin. Peruskurssilaiset harjoittelevat puolitoista tuntia kaksi kertaa viikossa. Peruskurssin tavoitteena on tarjota monipuolisia harjoitteita, jotka kehittävät liikunnallisia valmiuksia ja sosiaalisia taitoja sekä saavuttaa keltaiseen vyöhön riittävä taitotaso judossa. Peruskurssin jälkeen harrastusta jatketaan joko jatkavien junioreiden tai aikuisten ryhmissä. Harjoituksia on tarjolla 3-5 kertaa viikossa. Kaikkia judokoita kannustetaan osallistumaan seuran toimintaan, kilpailuihin, leireille ja koulutuksiin sekä etenemään vyöarvoissa.

Kamppailukerho:

Kamppailukerho on suunnattu 5-7-vuotiaille. Harjoituksissa tutustutaan kamppailemisen alkeisiin leikin varjolla. Kerhon tärkeimpänä tavoitteena on kehittää monipuolisesti lasten liikunnallisia valmiuksia sekä opettaa heille sosiaalisia taitoja ryhmän jäsenenä. Kerholaisilla on yhdet tunnin mittaiset harjoitukset viikossa. Kamppailukerhon jälkeen voi aloittaa varsinaisen judoharrastuksen peruskurssilla.

Perhejudo: Perhejudon kurssi on tarkoitettu perheen yhteiseksi harrastukseksi, johon tullaan yhdessä huoltajan kanssa. Perhejudon kurssilla pääosassa ei vielä ole judo, vaan iloinen yhdessä toimiminen ja motoristen perustaitojen opettelu sekä siinä ohessa mukana olevien aikuisten kunnon kohottaminen! Kurssin tavoitteena on kehittää yhteistyötaitoja ja kykyä toimia ryhmässä, oppia taitoliikkeitä, oppia turvallista kaatumista, kehittää esineen käsittelytaitoja, kehittää kehon tuntemusta ja erilaisten käsitteiden ymmärtämistä. Kaikkea tätä opetellaan erilaisten pelien, leikkien ja kisailujen avulla. Siinä leikkiessä jalostuvat monet ehkä tulevalle judoharrastuksellekin tärkeät ominaisuudet. Lisäksi kurssi tarjoaa aikuisille mukavan tilaisuuden touhuta yhdessä lasten kanssa.

Erityisjudo: Erityisjudokoille ei tällä hetkellä järjestetä omia harjoituksiaan.